U bent hier: Home / Topics / Christendom

Christendom

24-01-2020

Kindermisbruik bij Jehova’s Getuigen

by J.L. de Kreek — last modified 24-01-2020 03:00
Opgeslagen onder:

De Jehova’s Getuigen hebben een exorcist nodig om het Duivelse gedonder en de ontwrichtende propaganda van de door Gd verlaten ambtenaren van het bestuur en de wetenschap een halt toe te roepen. Best goed om het over kindermisbruik te hebben. De kinderen die nu door de Jeugdzorg bij de Jehova’s Getuigen weggehaald zullen worden omdat een Universiteit een mening bezit worden tot 400% meer mishandeld en misbruikt dan wanneer zij thuis blijven onder toezicht van het bestuurlijk lichaam.

De grootste kinderverkrachters in Nederland zijn hulpverleners zie veinzen op te komen voor het kind. Eufemistisch Kinderbescherming genoemd. De Nederlandse journalistiek is te laf daar een woord aan vuil te maken. Zelfs niet wanneer de objectieve feiten in het gezicht slaan. Het Ministerie van Justitie en Veiligheid is besmet met georganiseerde misdaad bij de Raad voor de Kinderbescherming en de Jeugdhulp. Regelmatig zijn personen de mond gesnoerd die hierover een boekje opendoen en altijd is Chris Klomp de secreet die de feiten weg huichelt in de media.

De gemeenschap der Jehova’s Getuigen is een liefde volle gemeenschap met een bijzondere visie op Het Woord. De bijzonderheid van de visie komt door het Bijbelvorsen. Jehova’s Getuigen zijn nieuwsgierige onderzoekers die Het Woord van binnen en buiten kennen. En onderzoeken op feiten. Voor hen is de Bijbel De Waarheid. Ze hebben gelijk. Het is een hele beleving om met Jehova’s Getuigen Bijbel studie te doen. Jehova’s Getuigen zijn ruimdenkend. De gemeenschap is diverser dan elke andere gemeenschap op de planeet. De leden praten graag honderd uit over alle handen onderwerpen.

Zoals iedereen maken mensen fouten. Kindermisbruik is daar een voorbeeld van. De statistieken nalezend leidt niet tot de vanzelfsprekende conclusie dat de mate van kindermisbruik binnen de gemeenschap der Jehova Getuigen erger is dan bijvoorbeeld bij de genoemde Jeugdhulp of godbetert de Katholieken. Als misbruik ergens bomt ton is dan is dat bij de Katholieken van het CDA. Dij de Jeugdhulp worden kinderen pas echt zwaar misbruikt en mishandeld. Tot vier keer meer dan elders. Dat zijn de statistieken. Natuurlijk kan het dat Jehova’ Getuigen misbruik stil houden en geheimzinnig zijn. Journalist Chris Klomp van het Algemeen Dagblad en andere journalisten doen dat ook als het over misbruik door Jeugdhulp gaat. Dus wie is hier eigenlijk de misbruiker?

Bovendien vallen de patronen op. Joden staan ook weer ouderwets onder druk tegenwoordig. Waar Jehova’s Getuigen als gemeenschap het meest op aan te spreken zijn is het eenvoudige feit dat zij ondanks al hun Bijbelvorsen effectief de Grote Profeet Jezus Christus niet volgen. Jehova’s Getuigen denken nog altijd dat Jezus Christus aan de paal is genageld en gestorven voor de zonden van de mensheid en daarna is opgestaan terwijl daarvan niks kan blijken uit de Bijbel die zij gebruiken. Feitelijk zijn Jehova’s Getuigen net als de christenheid volgers van de Apostelen van Jezus Christus die na de lijdensweg verschrikt en zeer bevreesd dachten een geest te zien. Kennelijk vergeten dat Jezus hen  scherpelijk gebood en beval, dat zij niemand zeggen zouden dat de Zoon des mensen veel moet lijden, en verworpen worden van de ouderlingen, en overpriesters, en Schriftgeleerden, en gedood en ten derden dage opgewekt worden

Het zijn de letterlijke woorden van de Zoon van Gd dus het is de waarheid. Het Woord zoals Jehova’s Getuigen dit zien qua tekst is net iets anders dan de Nederlandse Statenvertaling. Met betrekking tot de veronderstelde dood van Jezus Christus zijn de boeken inhoudelijk hetzelfde. Er is geen Bijbel op aarde waaruit de dood van de Profeet kan blijken. Bovendien, en dat kan elke Bijbel forser opzoeken, wordt Mohammed al in het Oude Testament genoemd. Een keer. Majesteitelijk. In Hooglied. En het heeft er alle schijn van dat ook Jezus Christus vooruitwijst naar de Laatste Profeet. De Bijbel is een bijzonder boek vol voorspellingen die wonderbaarlijk genoeg keer op keer uitkomen.

21-07-2019

Salafisten zijn Christenen

by J.L. de Kreek — last modified 21-07-2019 03:00
Opgeslagen onder:

Het is onverkwikkelijk dat het overwegend Christelijke westen negatief reageert op de Islam. De Islam gelooft in Jezus Christus. De Islam gelooft in alle profeten en kwalificeert Joden en Christenen als mensen van het Schrift. Dat de Islam tevens varkens, apen, ezels en andere dieren roast doet daaraan niks af. De Islam gelooft in de profeet Jezus Christus zoals Hij zich in het Nieuwe Testament heeft geuit. Daarin staat zoals de Islam stelt en beweert dat Jezus Christus niet is gestorven. Meesten in het zogenaamd vrije West Europa die denken dat zij Christenen zijn volgen feitelijk de waanideeën van de Apostelen.

Mohammed is ook een profeet van het Christendom. Net als Adam. Alle profeten zijn er voor iedereen. De mens heeft keuze vrijheid. De Joden handhaven het verbond met Gd via Mozes. De Christenen handhaven het verbond door bemiddeling van Jezus Christus. De Islam handhaaft het verbond door het volgen van Mohammed. Mohammed is de laatste profeet. Hij wordt reeds voorspeld in Hooglied. Één keer is Hij koninklijk genoemd in het Oude Testament. Ook Jezus Christus heeft het over Hem. Dat meesten mensen de Bijbelse waarheid niet kent zoals het is komt door het feit dat de volgers van Jezus Christus na Zijn terechtstelling als misdadiger “verschrikt en zeer bevreesd geworden zijnde,meenden, dat zij een geest zagen”. Jezus Christus zei nog zo:

Ziet Mijn handen en Mijn voeten;
want Ik ben het Zelf;
tast Mij aan, en ziet;
want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb.

Het staat allemaal reeds eeuwen woordelijk geschreven en gedrukt in Het Woord in alle vertalingen. Dat niemand in het zogenaamd vrije Westen Europa de Bijbel-feiten onderwezen krijgen zoals ze zijn is een belangrijke oorzaak van de actuele gewapende conflicten. En van antisemitisme. Zoals meesten weten hebben de Joden eeuwen lang de schuld gekregen van de dood van Jezus Christus terwijl uit de Bijbel letterlijk blijkt dat Jezus Christus onder verwijzing naar Jona van te voren de profetie heeft uitgesproken dat hij Drie Dagen en Drie Nachten zal verblijven in het Hart Der Aarde. Het Christendom zoals dit in het zogenaamd vrije West Europa wordt beleefd en generatie op generatie wordt overgedragen vindt zijn grondslag in schrik en vrees van de eerste volgers van Jezus Christus. De zogenaamde Christen in het zogenaamd vrije West Europa is “made to believe” dat Jezus is gestorven voor onze zonden.