U bent hier: Home / Topics / Economie

Economie

14-11-2019

Stikstofcrisis schuld Overheid

by J.L. de Kreek — last modified 14-11-2019 03:00
Opgeslagen onder:

De Overheid zelf is schuldig aan de uitstoot van stikstof in het verkeer. Er bestaan allang brandstoffen voor verbrandingsmotoren die schone uitstoot leveren. Op grond van artikel artikel 9.2.2.6a van de Wet Milieubeheer kan de minister deze brandstoffen verplicht stellen aan de pomp. De minister doet dit niet. Ook lokale overheden nemen niet het initiatief tot invoering van schonebrandstoffen. Een dieselmotoren werkt goed op verschillende kwaliteiten dieselbrandstoffen.

In plaats dat de Overheid zich concentreert op de individuele gebruiker die geen andere keus heeft aan de pomp dan wat wordt aangeboden dient de Overheid de leveranciers van brandstoffen verplicht te stellen CyclOx® te leveren. Ontwikkeld door Nederlandse ingenieurs te Eindhoven. Oude vrachtauto’s leveren Euro VI uitstoot met CyclOx®. Vergaande reductie van roet, lijnstof en Nox. Zonder nabewerking. Is allemaal bewezen in officiële proefschriften die gewoon online staan. CyclOx® voorkomt uitstoot van stikstofoxiden én roet.

Als iedereen CyclOx® gebruikt is het redelijk te verwachten dat de stikstofcrisis wat betreft het verkeer is opgelost. En iedereen gewoon 130 kan blijven rijden. De scheepvaart gebruikt met succes CyclOx® wat vergaande beperking van uitstoot oplevert. Geen grote zwarte walmen roet meer. CyclOx® bestaat er in diesel en benzine variant. Toevoeging van 10% CyclOx® aan standaard diesel levert 50% minder uitstoot. Het NRC publiceert al in 2010 dat CyclOx® een brandstof is “die een uitweg biedt uit het dieseldilemma”.

Overheden zijn afgelopen jaren bij herhaling gewezen op het bestaan van CyclOx®. En de wenselijkheid van invoering zodat niemand afstand hoeft te doen van de geliefde auto omdat het oud en vervuilend zou zijn. Desondanks kiest de overheid er keer op keer voor bepaalde delen van de industrie te bevoordelen in plaats voor de oplossing te kiezen die voor de hand ligt en waarmee het stikstofprobleem doeltreffend en betaalbaar wordt opgelost. Zonder onnodige kapitaal vernietiging door opkoopregelingen. Oude diesels uit 1989 leveren zonder roetfilters en of Adblue-catalysator standaard EURO V uitstoot. Dat is gewoon te meten. Desondanks vindt de gemeente Amsterdam dat de milieuzones ook voor die voertuigen geldt.

Er wordt heel veel doelbewust gelogen door bestuurders en bijvoorbeeld de RAI over de uitstoot van in het bijzonder de dieselmotor. Keer op keer is het de schuld van de dieselmotor dat er uitstoot is. Terwijl iedereen met meer dan twee hersencellen kan zien en begrijpen op basis van al die informatie die beschikbaar is in bijvoorbeeld Google Scholar dat de samenstelling van de brandstof de uitstoot bepaalt. En dat er allang brandstoffen bestaan die van oude dieselauto’s duurzaamheids- en milieutechnisch geduchte concurrenten maakt van de elektrische door de Overheid gesubsidieerde Tesla met zijn giftige baretrijen en niet te blussen branden.

Vervuiling door uitstoot van dieselmotoren wordt tegengegaan door gebruik van schonebrandstoffen als CyclOx® en regelmatig schoonmaken van lucht en oliefilters en dergelijken. In plaats dit te communiceren naar de wereld kiest bijvoorbeeld de Gemeente Amsterdam ervoor deze informatie doelbewust dood te zwijgen en de relevantie te ontkennen in de rechtszaken met betrekking tot de milieuzone. De gemeentes hebben afspraken met bepaalde partners in de industrie die ze wensen voor te trekken ten opzichte van de burgers. Fraude is het nieuwe normaal bij de Overheid. De Overheid kan heel veel belastinggeld besparen op het wagenpark en voor herstelmaatregelen van natuur en milieu wanneer iedereen CyclOx® kan tanken.

De stikstofcrisis imponeert als een bewuste door de Overheid en georganiseerde-witte-boorden-criminaliteit gecreëerde crisis om te bewerkstelligen dat vele tientallen tot honderden miljoenen Euro’s aan belastinggeld moeiteloos vloeien in de portemonnee van de leveranciers van elektrische auto’s. Bovendien zonder een oplossing voor de milieuvervuiling door giftige accu’s. CyclOx® is hét medicijn tegen stikstofoxide en roet door het verkeer. De Overheid dient op grond van de Wet Milieubeheer de Shells en de Esso’s en de Texaco’s verplicht te stellen CyclOx® te leveren in plaats de autobezitter te pesten.

13-04-2019

Kabinet misleidt dieselrijders

by J.L. de Kreek — last modified 13-04-2019 03:00
Opgeslagen onder:

Het kabinet wil milieuzones invoeren voor diesels die ouder zijn dan 15 of 20 jaar. Iedereen die een diesel van die leeftijd bezit wordt aangemoedigd de uitstoot te laten meten. Veel gewoon goed onderhouden oude diesels blijken namelijk schoner te zijn dan nieuwe diesels. Bovendien is de brandstof en niet de dieselmotor de oorzaak van vervuiling. De dieselmotor is zeer goed geschikt voor schone verbranding. De samenstelling van de brandstof bepaalt of de dieselmotor schoon is of niet. Zo leveren oude EURO III diesels op CyclOx EURO VI uitstoot. Ook kunnen dieselmotoren op gas rijden. Dat is een zeer schonen en goedkope brandstof.

Ook misleidt het kabinet de burgers in verband met CO2. Gepropageerd wordt dat CO2 vervuilt. CO2 is goed. CO2 moet. CO2 is de basis van het leven. Zonder CO2 gaat iedereen dood. Verlagen van CO2 leidt tot het schaars worden van zuurstof. Elke tuinbouwer weet dat toevoeging van CO2 aan gewassen de groei bevordert. CO2 bevordert de CO2 opname van bomen en planten. Het milieubeleid van het kabinet is zeer onwetenschappelijk. En gebaseerd op moedwillige misleiding van personen die bepaalde economische belangen dienen. Oude diesels kunnen heel goed schoon uitstoten als het kabinet de juiste eisen stelt aan de samenstelling van de brandstof aan de pomp. Dat kan. Daarvoor zijn wettelijke regelingen. CyclOx is een product van Nederlandse bodem. Het proefschrift wat de werking van CyclOx bewijst staat hier.

25-01-2019

Gemeente Amsterdam belazert kluit met milieuzone

by J.L. de Kreek — last modified 25-01-2019 06:00
Opgeslagen onder:

Burgemeester en wethouders van Amsterdam belazeren de kluit big time. Het bewijs van het bedrog is de uitspraak van de Afdeling rechtspraak van de Raad van State van 23 januari 2018 in verband met de milieuzone voor diesel bestelvoertuigen. Deze Milieuzone weert EURO V/VI voertuigen van voor 2000. En is gebaseerd op verkeersborden die geen grondslag hebben in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens. De onderborden bestaan niet uitsluitend uit symbolen. En kunnen dus geen rechtsgeldig onderbord zijn.

Het is de zoveelste keer dat de afdeling Rechtspraak van de Raad van State zich vertilt aan de Milieuzones. Uit geen enkele uitspraak blijkt dat de Raad van State in staat is de verkeersregels toe te passen. De gemeente doet alsof er niks aan de hand is want de bestuursrechter toetst de verkeersmaatregelen die de Milieuzones zijn altijd marginaal. Hoewel de Afdeling rechtspraak van Raad van State een grote hoeveelheid woorden gebruikt om het beroep tegen de Milieuzones voor dieselbestelvoertuigen af te wijzen is de uitspraak inhoudelijk een grote smetvlek voor deze organisatie die beweert rechtspraak te leveren. Schandalig. Een organisatie die zich rechtspraak noemt en zulke belangrijke en ingrijpende beslissingen van bestuursorganen louter marginaal toetst.

Het meest schandalige is wellicht dat de dieselmotor waarom het hier gaat juist een motor is die heel goed in staat is tot milieuvriendelijke verbranding. De vervuiling wordt bepaald door de leverancier van de brandstof. Niet door de dieselmotor. Dit wordt bewezen door CyclOx wat reeds praktisch wordt toegepast in de scheepvaart. De gemeente ontkent deze praktische toepassing gewoon in de procedures ermee bekend dat de bestuursrechters die beweringen zonder toetsing voor waar aannemen. Dit is het karakter van marginale toetsing. Dat is louter een oppervlakkige toetsing. Eigenlijk niet meer dan een formaliteit. De gemeente Amsterdam haalt zich hiermee sores op de hals want er is aangifte gedaan van Milieuzonebedrog.

Het gaat de gemeente met de Milieuzones helemaal niet om Milieu. Het gaat de gemeente om het bevorderen van de verkoop van de producten en diensten van de partners van de gemeente. Had de gemeente echt het Milieu willen dienen dan had het reclame gemaakt voor CyclOx. Het is er zowel in diesel als benzine variant.  En is de beste oplossing voor milieuvervuiling door dieselvoertuigen. Zelfs de geur van de uitstoot kan worden aangepast. Een oude Euro III Daf Truck van vroeger levert EURO V uitstoot met CyclOx in de tank. Dat is lang en breed bewezen in het proefschrift en ander wetenschappelijk materiaal wat aan het dossier is toegevoegd. En waarvoor de gemeente Amsterdam de neus ophaalt want daarmee worden de eggo’s van betrokken wethouders niet bevredigd.

Gemeente Amsterdam en ook andere gemeentes zijn op valse gronden hardnekkig in de handhaving van zogenaamde Milieuzones. Daarmee grote economische schade en milieuschade aanrichtend. Feitelijk laat de gemeente toe dat bepaalde leveranciers van oplossingen de gemeentekas plunderen ten koste van de concurrent. De gemeente heeft de afschrijvingstermijn van de voertuigen bepalend gevonden voor de DET. Feitelijke uitstoot doet er niet toe. Iedereen moet een nieuwe auto kopen want daarvan wordt Femke Halsema blij. De burgemeester van Amsterdam is lid van de politieke partij die een CO2-tax wil invoeren. Want uitstoot van CO2 zou milieuschade leveren. Het is niet te verteren dat autoriteiten straffeloos zo veel bullshit kunnen en mogen leveren.

Oude auto’s die aan moderne milieueisen voldoen – wat per auto gewoon is te meten bij een meetstation – moeten worden ingeruild voor nieuwere voertuigen die om talrijke gronden niet voldoen en voorts evenveel of meer vervuilen dan het oude voertuig wat weg moest en gesloopt - wat milieuschade is. De Afdeling rechtspraak van de Raad van State vindt dit niet belangrijk want de gemeente zegt dat het een pakket aan maatregelen heeft waarmee het veinst de milieudoelen te willen halen.

Een bewering van de gemeente die niet wordt getoetst door de bestuursrechters van de Raad van State want de bestuursrechter toetst in het algemeen de vekeersmaatregelen louter marginaal. Het hele pakket aan milieumaatregelen van de gemeente Amsterdam en ook andere gemeentes deugt niet. Het heeft geen enkel meetbaar milieu-effect. Ook het Parool bevestigt weer in een bericht over deze uitspraak dat de luchtvervuiling onverminderd groot is. Voorts zijn de gemeentes weigerachtig lobby te voeren bij De Kroon voor het verplichten van brandstofleveranciers CyclOx aan de pomp aan te bieden. Terwijl dat juist de oplossing is. Louter opportunistische, en ook kennelijk opzettelijk leugenachtig en feiten vrij onzin levert de gemeente om het bedrog te rechtvaardigen. Dat bestuurders dan ook nog eens de buitengewoon gevaarlijke mening verkondigen dat CO2 slecht is voor het milieu is natuurlijk een druppel in de emmer die overloopt.

Dat CO2 een broeikasgas en zelfs negatieve CO2 emissie noodzakelijk zou zijn is schandalige flauwekul met een genocidaal randje want doorgevoerde negatieve CO2 emissie leidt tot afwezigheid van zuurstof en dus verstikking van mensen en dieren. Personen die beweren dat CO2 moet worden beperkt kunnen makkelijk aan de kant worden gezet omdat fotosynthese en de Chinezen op de achterkant van de maan bewijzen dat CO2 juist een voorwaarde is zonder welke enige vorm van menselijk leven niet kan. CO2 en licht bevorderen groei van bomen en planten. Bomen en planten zetten CO2 om in zuurstof en zorgen voor verkoeling en houden water vast in de grond. Minder CO2 is minder milieu.

18-09-2018

Nederland is failliet

by J.L. de Kreek — last modified 18-09-2018 06:00
Opgeslagen onder:

Hoewel met Prinsjesdag 2018 de zon schijnt is Nederland de facto failliet. Nederland draagt doelbewust bij aan de genocide van de internationale Joods-christelijke traditie in Moslimlanden. Daarbij zijn in Irak meer dan een miljoen personen vermoord. Ook Libië, Syrië, Afghanistan zijn door de Nederlandse terroristen gesloopt. Dat de oorlog in Irak een terroristisch oogmerk bezat blijkt evident uit het algemeen bekende rapport van de Commissie Davids. Het doel was immers ‘regime change’.

De definitie van terrorisme is een daad van agressie met verandering als oogmerk. Staat gewoon in het Wetboek van Strafrecht wat democratisch is vastgesteld door de Wetgever. Toen boven Lockerbie een vliegtuig werd neergeschoten ontvingen de nabestaanden een bepaald bedrag per persoon als genoegdoening van de veronderstelde verantwoordelijken. Dit zal met Nederland ook gebeuren. De genocide in moslimlanden wordt begaan in coalitie verband. Hierbij neemt Nederland een leidende positie inneemt, bijvoorbeeld omdat het Internationaal Strafhof gevestigd is in Den Haag.

Er is al een keer een rekensom gemaakt toen bekend werd dat de illegale oorlog in Irak honderdduizend mensen het leven had gekost. Ook toen was de conclusie dat het faillissement van Nederland onvermijdelijk is. Het is al lang niet meer de vraag of Nederland voor de volle mep aansprakelijk is in verband met de vereniging waarin de misdrijven zijn gepleegd en de rol van Nederland op het internationale podium van de normen en waarden. De vraag is alleen nog wanneer de juridische procedures beginnen. Genoeg materiaal is er beschikbaar om Nederland jaren lang te vermaken met ronkende rechtszaken waarvan de slotsom zijn zal dat Nederland dient te betalen.

Libië betaalde in verband met zijn betrokkenheid bij de aanslag op Pan Am vlucht 103 boven het Schotse Lockerbie uiteindelijk 2,7 miljard dollar schadevergoeding voor de 270 slachtoffers. Dat is een bedrag van tien miljoen dollar per slachtoffer. Naar Iraakse maatstaven omgerekend kan Nederland tot nu toe aansprakelijk worden gehouden voor een schadepost van een biljoen dollar (miljoen maal 10 miljoen dollar), oftewel ruim 3 en half keer de inkomsten van de rijksoverheid over het jaar 2017. Dat levert een overheidstekort wat met Prinsjesdag nog lang de Miljoenennota zal domineren.